Från att ha suttit i tjockjacka och två filtar på baseball i lördags och fortfarande frysa, till att det idag var 19° och alla gick runt i shorts och t-shirt. Så otroligt härligt att våren äntligen har kommit. Det känns dock konstigt att det snöade typ tre dagar sedan, jag hoppas bara att det håller i sig!

Sedan jag sist skrev här så har det inte hänt så mycket. Post-seasen har börjat och vi tränar på så sjukt bra. Eftersom att NCAA har en regel att man bara får träna 2 timmar basket och 6 timmar fys/kondition i veckan med coacher så tränar jag och KJ (dom enda post spelarna som är kvar) kl 8am tisdagar, onsdagar och torsdagar 40 min åt gången. Sen har vi 90 min fys måndagar, onsdagar och fredagar plus pool workout i en timma på fredagar. Utöver det spelar vi pick-up 3 dagar i veckan men eftersom att vi bara är 7 spelare kvar i laget och Blanca har opererat knät så spelar vi 3-3.

Skolan börjar närma sig slutet vilket betyder att det är så mycket som händer. Om fyra veckor är det dags för finals week, såå kul jag längtar!

Meen nått positivt i alla fall att jag åker hem om 34 dagar wohoo! Den 15 maj är jag hemma i Sverige igen!

Kommentera

