Okej jag är officiellt sämst på att skriva här men till mitt försvar så har jag haft så mycket att göra i skolan samtidigt som vi spelat matcher var och varannan dag känns det som.

Sedan sista jag skrev här så har jag haft prov i fyra ämnen, samt en massa läxor vilket har gjort att när jag inte tränar så pluggar jag. Det har ändå gått helt okej tycker jag, det är bara så mycket. I veckan har jag ett midterm i Business 101 och ett prov i Music plus att jag har ett term paper som ska lämnas in nästa vecka i Business där jag ska ha med en massa intervjuer osv. Varje vecka måste jag även skriva två stycken 200 ords texter om varje kapitel i min Dynamic Earth klass, så intressant att läsa om stenar och mineraler måste jag säga..!


Tur att Ebba från ishockeyn har några Sverigekläder hon kan dela med sig av i alla fall haha..

Men något kul som hände idag var att jag bestämde mig för att byta major, från Buisness till Kinesiology and Physical Education – Exercise Science, Administration. Det är som att läsa Sjukgymnast i Sverige med en inbyggd minor i Buisness Administration, och det är superbra för då är mina kurser som jag läst nu första året inräknade i det! Jag bestämde mig även för att ta en sommar kurs online och jag bara vet hur irriterad jag kommer vara på mig själv när det startar. Men det gör att jag bara behöver läsa 4 kurser istället för 5 i höst och det är nog väldigt bra med tanke på att vi reser mycket i non-conference och att jag kommer läsa biologi, vilket jag kommer få kämpa med. Jag är väldigt taggad på att plugga det som jag faktiskt är väldigt intresserad av!! Även fast att jag tycker att buisness är kul så har jag alltid velat jobba med människor och tack vare alla mina skador *ta i trä* så har fysioterapi intresserat mig väldigt mycket.

Basketmässigt så vann vi den årliga PlayForKay (bröstcancer) matchen på övertid mot Stony Brook innan vi bröt den långa hemmasviten mot UNH förra veckan, vilket inte var så kul.. men jag fick försvara All-conference (mest troligt) spelaren och det gick ändå helt okej, det var en rolig utmaning. Sen förlorade vi mot Albany på bortaplan med 4 poäng i helgen så nu väntar en hård träningsvecka efter två vilodagar för att göra oss redo för Senior Game och sedan om två veckor börjar slutspelet.

Jag har varit sjuk sedan UMBC/Hartford bortahelgen eftersom att jag bara sov 2 timmar innan vi skulle flyga dit. Nu är det alltså 19 dagar senare och jag har fortfarande inte blivit bättre, det har t.o.m. blivit sämre. Jag kollade på Albany matchen och mina läppar är helt blåa för jag kunde inte andas genom näsan, vilket gjorde att jag inte kunde spela så långa sekvenser för att jag inte kunde få tillräckligt med syre till musklerna. Jag känner mig som de där otrovin reklamen när mannen har hela bilen full med näsdukar, jag snyter mig konstant. Min trainer sa efter den 8 timmar långa bussresan hem efter Albany att efter att ha hört mig snyta mig konstant i 2 timmar så fick det vara nog, så hon hörde av sig till doktorn. Så i söndags träffade jag en läkare som skrev ut några konstiga tabletter som ska hjälpa med tätheten i näsan. Det har väl hjälp lite men jag känner mig fortfarande inte frisk… Förhoppningsvis är det bra till slutet av veckan och till matchen på söndag!

Oj det glömde jag nästan! Vi har ju haft galet snökaos, skolan blev inställd två dagar i rad pga tungt snöfall och det kom nästan 80 cm snö på en dag. Helt galet haha, men skönt att missa lite skola!


Vi fick tråkigt av att bara sitta inne så vi gick ut mitt i snöstormen


Så här såg det ut över hela campus, det här är ingången till hallen.

Nu ska jag sova, godnatt folket och godmorgon till er early birds!

Kommentera

