HEJ och glad Lucia!!

Jag vet att jag säger det hela tiden men herregud vad tiden går fort! Idag gjorde jag min sista final och har därmed jullov!! Så skönt! Jag hade feber och mådde jättedåligt söndag och måndag och jag tror att det är pga stressen inför finals.. Jag ska försöka uppdatera lite vad som hänt sista tiden.

I onsdags spelade vi mot Northeastern och jag startade för första gången. Det gick helt okej för mig, vi hade en klar ledning genom hela matchen och vi vann tillslut med 19.

I fredags efter träningen så hade vi secret santa med laget. Alla tog med sig presenter och något att sätta på ”julbordet” , jag tog med knäckemackor med ost och smör. Det var så gott och vi hade en supermysig kväll med The Grynch i bakgrunden. Jag tycker verkligen om alla i det här laget och vi har kommit varandra så mycket närmare på denna korta tiden som varit. Jag fick en jätte mysig pyjamas, en filt och en snögubbekopp av Sierra 🙂 

På lördagen var det dags för match igen, sista hemma matchen för 2016, mot Dartmouth. Jag startade igen vilket jag var väldigt förvånad, jag trodde att jag startade första matchen för att coach skulle bevisa för Nai att han kräver mer, men vi får väl se i framtiden. Jag var mycket bättre offensivt den här matchen, jag kände mig mer bekväm av någon anledning så det var skönt! Vi ledde ganska klart hela matchen men det blev alldeles för jämt i slutet. Vi vann tillslut med 5 och nu är vi 5-5 inför två bortamatcher under lovet och sedan är det dags för conference.

Okej förlåt men vad i hela hvetet är det som händer i Sverige?? När jag hörde om Åhlens reklam med den lilla Luciapojken så började jag nästan gråta av ilska. Hur kan vuxna människor öppet mobba, förtrycka och sprida så mycket hat mot en liten pojke?!? Och för vilken jvla anledning???? USCH FY OCH BLÄ säger jag bara!! Men Leif GW Persson vilken HJÄLTE haha! Och när jag ändå är inne på hemska saker som händer… Videon av mannen som sparkade ner en helt främmande kvinna ner för en trappa i tunnelbanan utan anledning. För er som inte sett videon, den cirkulerar runt på facebook kolla och förklara för mig varför den här mannen gjorde det där, och hur det kan vara okej att män som han får gå runt och bete sig sådär! Det hände i Berlin tidigare i år men ändå, helt jvla galet ..!

Nu när jag fått säga mitt så ska jag gå tillbaka till att kolla serier, GODNATT!

 

Kommentera

