Nu var det bra länge sedan jag skrev här och det har sina skäl. Mycket har hänt sedan sist jag skrev här men jag kommer inte ihåg mycket av det, haha, träningar och skola är som vanligt vilket gör att dagarna flyter ihop.

Förra torsdagen tränade vi som vanligt och jag fick min tredje ordentliga smäll i ansiktet och började blöda näsblod för första gången i hela mitt liv. På fredagen fick jag en armbåge rakt på toppen av huvudet som slutade i en hjärnskakning, för första gången i hela mitt liv. Jag har därför inte tränat sedan i fredags och eftersom att hjärnskakningar är det enda som amerikanerna tar riktigt allvarligt på så går det låångsamt att komma tillbaka. Gud vad jag hatar att sitta på sidan, det är verkligen det värsta som finns… Imorgon kommer jag få ”cykla 15 min, göra några jumping jacks och armhävningar” som min trainer så glatt berättade för mig. Det betyder alltså att jag missade scrimmagen mot Syracuse  och helgens Tip-off tournament mot Purdue och Villanova eller Mississippi State. Sjukt stora skolor och bra basket lag och jag missar det för en himla hjärnskakning…

Valet hände ju också, det var ju spännande. Jag kan inte ens beskriva stämningen i dining hallen på frukosten eller i omklädningsrummet innan träningen. Jag är inte rädd för Trump i sig men för alla de människorna som röstade på honom och har samma människosyn som honom, det äcklar mig och det gör mig väldigt besviken på människor. Men nu är det ju det här vi får leva med och vi får väl se hur länge det håller.

Idag efter träningen hade vi en banquette med alla lagen och Van Chancellor var där och pratade. Eftersom att jag inte tränade idag så hade jag lite extra tid att prata med honom även om jag bara förstod hälften av vad han sa pga hans southern accent. För de som inte vet vem han är så är han en hall of fame coach. Han har vunnit 4 raka WNBA titlar med Houston Comet, 3 Coach of the year i WNBA, coachat LSU till Final four i NCAA och vunnit VM och OS guld med USA’s landslag utan att förlora en enda match i någon av de turneringarna. Han är alltså en big deal och det är en ära att ha en så stor person i ”lilla” Maine! Helt galet att få träffa och prata med en person med sånna meriter!

Godnatt mina trogna vänner!

Kommentera

