Den här helgen har gått supersnabbt som alla andra helger. På fredagen var jag värd för en recruit så jag, alla coacher, hon och hennes familj åt på en supergod restaurang. Jag åt jättegod lax, sååå najs att få gratis restaurang mat! Recruiten sov över hos mig och Blanca.

Igår åkte vi till matcharenan och tränade på morgonen och efter det kollade vi på killarna som spelade scrimmage mot ett div 2 lag från Maine. Matchen dog ganska tidigt då de ledde med 20 nästan direkt men de spelade bra och det var kul att se eftersom att de är rankade sist i AE conference, förhoppningsvis går det bättre än så!

Idag gick vi alla freshmen och åt frukost tillsammans innan vi satte oss i bussen för att åka till matcharenan. I omklädningsrummet hängde allas matchställ och namnskyltar. Det kändes så overkligt att kliva ut på planen genom björnen och med ett annat lag på andra sidan och publik som börjar fyllas på. Matchen började segt och vi låg under i första perioden men resten av perioderna vann vi ganska stort och det slutade med vinst med 20. Jag var sjukt nervös men det var så skönt att byta in för första gången på 15 månader. När jag först skadade knät så kändes den här dagen så långt borta men nu är vi pågång påriktigt och det känns helt overkligt!!

På kvällen hade vi Halloween-middag hos Coach Barron, de bjöd på chili grytor och massa godis! Så mysigt och så skönt att vi vann annars hade det nog inte varit så kul haha! Jag var en ”Swedish fish” men det syns inte riktigt på den här bilden.

Godis nattis!!

Kommentera

