Igår var vår första off dag för säsongen och den kunde inte komma mer lägligt! Mina ben var så trötta att jag fick mjölksyra av att cykla på KPE lektionen.. Som coach sa på torsdagsträningen, under de 5 första veckorna tränade vi totalt 10 timmar basket med coacher och den här veckan tränade vi 16 timmar basket. Vila behövs! Jag gick till postkontoret och hämtade ut ett mystiskt packet som jag, till min förtjusning fått av Amanda! Snällaste människan i världen skickade en massa svenskt godis till mig, som jag har tjatat så mycket om!! Jag blev så glad!

På kvällen spelade hockeykillarna mot RPI, jag och några andra i laget jobbade under matchen, vi sålde matchprogram. Jag fick kanske inte jättemånga sålda men ändå väldigt lättförtjänta pengar! Vi kunde även se hela matchen vilket var kul eftersom att de spelade så himla bra. När vi var klara gick vi upp till student section och kollade resten av matchen, superkul var det! Och jag såg även en Sverige flagga i klacken eftersom att en av spelarna är i från Sverige.

Idag har varit en lugn dag, vid 12 gick jag och några andra ut på en höstprommenad eftersom att träden är så fina nu på hösten! Det har varit väldigt varmt igår och idag så jag gick runt i t-shirt utan problem, det gäller att passa på innan vintern kommer.. Här är en massa bilder från idag:

På kvällen mötte hockeyn RPI igen så jag passade på att jobba igen. Jag var tvungen att se extra glad ut eftersom att min blåtira typ skrämde människor, haha, nej men flera personer frågade vad som hänt. En äldre man var så trevlig och vi pratade ett tag, han spelade football för många år sedan på skolan. Jag pratade även mycket med en av ordningsvakterna, en kvinna och en polis, alla här är så otroligt trevliga och är genuint intresserade av oss student-athletes. Den här dagen har fått mig att tycka om Maine ännu mer än jag redan gjorde!

Nattiskramar!

Kommentera

