Nu när säsongen har börjat och träningarna är i full gång så är det, igen, mycket nytt att vänja sig med. Jag har varit så trött under de senaste dagarna så jag har inte orkat skriva något.

Träningarna är 3 timmar långa och på söndagar och måndagar har vi även 1 timme lifting innan basketen, alltså 4 timmar träning. Några dagar har vi kollat på video första halvtimmen, dels från tidigare träningar och dels från förra året, för att få en idé om hur det ska se ut. Man märker att coach Barrons tålamod blir allt mindre för varje träning som går. De förväntar sig att vi ska kunna allt som vi går igenom, även om vi bara gått igenom det en gång. Men det är inte bara vi freshmen som gör fel utan även the returners, det gäller verkligen att vara på tårna hela tiden, och vara ”sponges” som coach säger. Igår fick han nog och lät oss springa som straff, det kändes verkligen 15 minuter innan att det var pågång. Det var som om mentaliteten slog om i söndags när första säsongsträningen var. På träningarna går vi igenom alla möjliga options som finns i de olika anfallen, det är ganska likt BG där man inte följer mönster och springer från punkt A till punkt B utan det gäller att läsa varje situation, alltid hitta den fria spelaren och alltid göra rätt val.

Hösten har verkligen kommit nu, med kallare dagar och träden börjar byta färg påriktigt. Oktober betyder ju även Halloween här i USA och i år har en massa idioter som klär ut sig till läskiga clowner bestämt sig för att skrämma livet ur människor, dels i städer, men mest på college campus runt om i USA. Det började med någon som gick runt med en motorsåg, några som gick runt och sköt collegestudenter osv och nu går clowner runt och skrämmer folk. Jag ska väl säga att det är sånt jag fått höra så vet inte hur sant allting är, men folk har sett clowner på här på campus. Maine är en av de säkraste staterna i hela USA, men eftersom att vapenlagarna gäller överallt så vet man aldrig vad det är för människor man handskas med. Det är sjukt obehagligt att gå mellan dormen och hallen, speciellt på kvällarna, efter träning, när det är mörkt ute. Vi freshies har därför bestämt att vi inte går någonstans själva, haha kanske lite löjligt, men usch vad jag hatar clowner så för mig gör det inget! Jag har 20 minuters prommenader till 2 lektioner i veckan, kl 7.30 på mornarna, så i morse var jag inte jätteglad över att behöva gå dit själv eftersom att man aldrig vet vad som kan hända. Men som sagt, Maine är väldigt säkert och jag är helt säker på att clownerna inte går runt med vapen här, det är bara väldigt obehagligt!

Nu ska jag sova för imorgon är en lång dag! Godnatt!

Kommentera

