Dagen började redan kl 6 när mina kära dormgrannar började skrika i korridoren, jag vill inte ens veta om de kom tillbaka eller vaknade men arg var jag i alla fall… Jag lyckades till slut somna om och vaknade igen kl 9, kl 10 hade jag möte med min engelska tutor och jag tyckte så synd om henne för de kom tillbaka från bortamatch kl 1 igår natt..

Efter det var det dags för lifting och sedan childrens clinic, där vi delade upp barnen i olika grupper och jag med några fler hade hand om skott. Det var barn i alla åldrar och olika kunskapsnivåer men överlag såg det ganska dåligt ut, hehe, efter det man sett i Skuru och Luleå. I slutet skrev vi autografer till alla och herregud jag måste öva hahaha..! Här är även ett litet nyhetsinslag från en lokaltidning: http://wabi.tv/2016/10/02/umaine-womens-basketball-talk-community-work-upcoming-season/

När timmen var över så var gjorde vi oss i ordning mentalt för säsongens första träning. Det var en öppen träning så det var några från friends gruppen som var där och några av barnen ett tag. Träningen gick helt okej, den var så himla lång bara, det tog aldrig slut… Vi klarade däremot det vi gjorde i torsdags, på två timmar, på 25 minuter idag. Det är väldigt mycket information som ska in i våra huvuden men coacherna är fortfarande optimistiska men vi får se om några veckor när det börjar närma sig match, hur glada de är då. Friends gruppen hade lämnat en massa snacks till efter träningen, de är så snälla!

Efter isbad och snacks skyndade vi oss till ishockeyns premiärmatch, vi hann se de sista 10 minuterna av tredje perioden och tyvärr förlorade de med 5-6. Tillslut gick jag och Blanca tillbaka till Knox och åt rester från Kobe’s igår och nu har jag bara tagit det långt och laddat upp för en ny vecka!

Kommentera

