Helgen kunde inte komma mer lägligt! Första delen av den här veckan har gått så himla snabbt men torsdag och fredag…

Torsdagen började med yoga och om jag säger så här, den yogan fick mig att sakna Marias yoga, haha och då är det allvarligt..! Det var sjukt jobbigt och timmen kunde inte gå långsammare. På kvällen var det dags för veckans 2h basketträning, vi gick igenom de drillar som vi kommer göra i början av varje träning under säsongen. Om vi säger så här det är mycket som inte är likadant i USA som i Europa. Försvarstekniken som coach Barron vill att vi ska använda är att slänga benet åt sidan och svinga med armarna, det känns sjukt konstigt men man är så mycket snabbare i sidled. Däremot vet jag inte hur man ska ha kontroll över sin anfallare, men vi får se, jag litar på att coacherna vet vad som är bäst! Det var så mycket information på 2h att mitt huvud höll på att explodera. Men det som tog 2h igår kommer att ta 20-25min på de vanliga träningarna så det kommer sjunka in snabbt.

Idag var det dags för ”idrottslektion” igen på KPEn men det var i alla fall lite övningar som jag inte gör normalt så det var ändå ganska kul, lite för tidigt bara och det var bara några enstaga grader ute när jag skulle gå dit… Efter resten av lektionerna gick jag och hängde med Andilynn ett tag, vi körde lite ultraljud på knät och ”release the hip” det var så kul haha hon kallade mig sin favorit svensk, haha även fast jag är den enda från Sverige där! När jag var klar där gick jag upp till academic center och gjorde mitt midterm för mikroekonomin, det gick helt okej.

Mitt amerikanska bankkort har inte fungerat så jag gick till bankkontoret i the Union som gav mig ett nummer att ringa och fixa pinkoden. När jag fixade mitt kort första gången så fick jag skriva ner koden jag ville ha på ett papper och sedan skrev kvinnan som hjälpte mig inte det i datorn, eller hur dom nu gör, men hon måste ha skrivit in fel… Numret jag fick fungerade inte så jag ringde deras kundservice och de kunde inte hjälpa mig över telefon men hon var jättetrevlig, däremot behövde jag gå till deras större kontor en bit bort från Knox Hall där jag bor. Jag fick hjälp och nu tror jag att det funkar, jippi jag kan slösa pengar haha! Även fast jag var så sjukt trött i kroppen så var det ganska kul att gå dit eftersom att det är en plats jag inte gått till tidigare, utan bara åkt bil. Jag hittade en liten inhängd park som jag gick igenom på vägen tillbaka, det var inte överdrivet mycket att se men väldigt lugnande på något sätt! Dock vet jag inte om jag faktiskt fick vara där haha, men det är en annan sak. Efter det har jag bara tagit det lugnt hela kvällen, jag och Blanca beställde Breadsticks från Ohop för omväxlingensskull, så sjukt gott!

Imorgon, eller tekniskt sett idag, spelar BG tjejerna sin första match för säsongen. Det känns lite konstigt att inte vara där men jag hoppas att det kommer gå bra för dom och att dom har galet kul! Tiden går så sjukt fort alltså.. Även fast att det var ca 1 år och 4 månader sedan jag spelade min sista match med BG så känns det som om det vore igår. Och igår stod vi där i Stadsparken med våra superfina klänningar och log framför en vägg av kameror! Det är helt galet att det har gått över en månad sedan jag flyttade till ett främmande land. Jag kan inte förstå hur allt det här gick till men jag är så otroligt tacksam för allt, och jag ångrar ingenting!

Kram kram och godnatt!

Kommentera

