Den här helgen har gått alldeles för snabbt, jag ångrar så att jag inte pluggade något i fredags när jag var så trött för allt plugg har skjutits upp till idag.

I lördags ville jag sova länge men vaknade upp av ett hostanfall kl 7 och somnade om ett tag, men fick inte den sömnen jag ville ha. Jag vilade hur länge som helst innan vi gick till frukosten, efter det var det dags för football killarnas första hemma match och min första football match någonsin! Dom spelade inte jättebra så det var inte superkul att kolla eftersom att matcherna är så himla långa. Vi gick och åt när fjärde skulle börja och det slutade med förlust med 9 poäng. Jag, Blanca och Kate gick och åt och sen spelade ishockey tjejerna match så vi gick och tittade på den. Det var Blancas första ishockey match och hon var sjukt rolig när hon försökte förstå reglerna, haha, skrek och höll på! De förlorade också, med 3-1… Vi satt där inne i 2 timmar och det var såå kallt, när vi sen gick ut så kändes det som om det var lika kallt ute, hösten är här..! Vi gick upp och la oss under täcket i någon timme, för det är superkallt i vår dorm nu också. Efter det så var det dags att göra oss i ordning, Sher fyller 21 år imorgon så vi firade henne på kvällen, det var så sjukt kul och det kom galet mycket folk! 

I morse vaknade vi 10.30 vilket var skönt även fast jag hade en liten hostattack runt 7 igen. Efter frukost gick vi till academic center och pluggade ett tag innan vi gick ut och kollade på fotbollstjejerna i 10 minuter, de hann till och med göra mål innan vi behövde gå in och göra oss i ordning för lifting. Det var sjukt jobbigt men väldigt kul, jag älskar verkligen det här laget, hur mycket vi pushar på varandra hela tiden och hjälper varandra att bli bättre och starkare! När vi var klara sprang vi ut i kylan igen och kollade på de sista 5 minuterna av matchen, Kate gjorde nästan mål i sista minuten men matchen slutade 1-0 vilket är asbra för Vermont, som de mötte, är ett bra lag! Vi sprang sedan vidare till Alfond arena för ishockeytjejerna spelade sin andra match för helgen, vi kollade en period och sedan vart det för kallt, haha, jag är inte redo för kylan att komma än..! Dom vann med 2-0 mot samma lag som de förlorade emot i går! Sedan var det dags för dusch, lunch och plugg i academic center igen. Efter det åkte jag och Sierra till Walmart och jag handlade en massa saker, däremot funkade inte mina kort vilket var konstigt, tur att jag hade med mig en massa kontanter!

Och nu sitter jag här i sängen och ska snart gå och lägga mig för en ny vecka börjar imorn med en massa plugg och träning!

Kommentera

