Förra veckan började man höra fler och fler att hosta och snuva och nu har även jag börjat känna av den kända freshmen plague.. Det började med att Blanca, min roommate, började hosta osv, jag bara väntar på att det ska bryta ut, vi får väl se hur länge det är kvar.

Idag hade jag två lektioner, jag gillar verkligen min economics class även fast att lektionen idag var lite seg.. Jag vet att jag tjatar hur mycket som helst om att jag gillar den här kursen men jag har aldrig tyckt om någonting som har med skola så mycket, haha! Däremot min psykologi kurs… professorn är en bra människa och kan mycket men jag förstår inte hans sätt att lära ut. Vi har ett prov på de 3 fösta kapitlerna på fredag, han har sagt att det kommer utgå från det han gått igenom på lektionerna men han har inte ens börjat på kapitel 3 och det är bara en lektion kvar innan provet… vi får väl se hur det går…

Även idag körde vi lifting och körde lite andra övningar men la fortfarande på vikt, det var kul men jobbigt, efter det körde vi pick up i 1.5 timme. Det gick väldigt bra för mig idag, inte mitt lag dock.. när Taneesha och Sigi är på samma lag så är det omöjligt att slå dem för ingen kan hålla dem förutom dem själva…

När träningen slutade så hängde jag ett tag i trainer rummet, isade knät och snackade en massa med vår trainer och några i laget. Efter det var det academic center som gällde och där träffade jag min tutor som jag har skaffat för att hjälpa mig med engelska kursen och annat som jag behöver hjälp med, hon är sjukt snäll och vi skulle egentligen inte ens träffas idag men jag har en inlämning på onsdag så hon läste igenom min text för att rätta grammatik och stavning. Det är en sån lättnad att ha någon som man träffar en gång i veckan och kan hjälpa med allt möjligt, även studieteknik och annat som vad för taktik man kan använda på prov. När vi var klara satt jag där från 18.20-22.20 med ca 20 minuters paus då jag gick och åt lunch, och jag hann inte ens klart med det jag skulle göra… Den där himla psykologin kommer förstöra allt…

Jag ska försöka sova bort den här förkylningen nu, så godnatt även om ni säkert vaknar nu eller om en timme haha!

One thought on “Hela campus hostar

Kommentera

