Som jag skrev igår så var det mycket som hände idag. Vi samlades kl 7 utanför hallen och bar oss av till Bangor. Vi hade community service och efter som att det är minnesdag för 9/11 idag så arrangerades det ett lopp, Hero’s run, där barn sprang 1 mile och vuxna 3,1 miles (5km). Först hejade vi på barnen i början av deras lopp och sedan åkte vi och såg till att folk sprang rätt. När allt väl startade så gick det ganska snabbt, och jag är glad att vi slapp springa, det behövde killarna göra däremot haha.

När vi var klara där åkte vi tillbaka till campus och satte mig och pluggade fram till 12.30 när det var dags att gå till lifting. Det ösregnade och åskade det, när vi sedan var klara och fixat oss för att åka på BBQ med the Friends group så var det strålande sol. Vädret här har på riktigt humörsvängningar! Women’s basketball har en så kallad ”friends group” det är typ ”superfans” som är på alla matcher, alla öppna träningar, donerar pengar och kommer på sådana samlingar som idag. De betalar på riktigt pengar för att träffa oss, helt sjukt! Det är mest äldre människor och den äldsta är en 90 årig kvinna som spelat basket på UMaine, hon är så söt och kommer tydligen på alla matcher och till och med några bortamatcher! Det var trevligt att träffa alla och vi gick runt och presenterade oss och småpratade lite. Maten var så god!! 

(5/8 freshies)

Mitt största problem just nu är att ingen i hela USA kan uttala mitt namn, haha, jag har slutat bry mig om hur de säger mitt namn men de flesta vill verkligen säga rätt och ber mig att säga mitt namn hela tiden, jag vet själv knappt hur man uttalar Fanny längre haha! Min nya taktik är att bokstavera det och sedan säga hur man säger i Sverige sedan får de säga hur de vill och kan, jag reagerar i alla fall på det mesta. Vår athletic trainer har gett upp så hon har börjat kalla mig för Sweden istället, haha, det funkar väl!

Efter att vi åkt därifrån så har jag bara tagit det lugnt, umgåtts och vilat för att ladda upp inför en ny skolvecka med flera quiz och inlämningar. Nu känns det som om det börjar trappas upp mer och mer.

Ååh vår RA är bäst!! Kolla vad hon precis satte upp på vår dörr!

Kommentera

