Igår blev som sagt en dag bestående av plugg. Jag läste och skrev om en engelska text och läste två kapitel om Mikroekonomi, det är väldigt intressant tycker jag så det gör att det blir mycket lättare. Vi hade även möte med vår Athletic Academic Advisor, Olivia, hon undrade lite hur det går för oss, om vi behöver study hours osv men vi kom fram till att det inte behövs utan vi klara oss utan det, jag kommer ändå tillbringa sjukt mycket tid till plugget! Jag pratade med henne efter och hon sa att jag inte behöver lägga ner så mycket tid på att läsa KPEn utan fokusera på föreläsningen och labbarna vilket känns skönt, lite mindre att läsa i alla fall.

Man kan ju inte direkt säga att jag tillbringade min första Labor day på bästa sätt, eftersom att amerikaner brukar ”säga hejdå till sommaren”. Men det var en välbehövlig dag för att komma in i pluggandet igen.

Idag hade jag min första lektion kl 8 på morgonen, det var KPE. Som de flesta vet så hatar jag att prata framför folk, scenskräck japp! Och det här kommer låta som största löjliga grejen med jag svarade på en fråga inför 150 andra personer och jag trodde att jag skulle dö haha! Men jag hade rätt så det är ju bra! Efter KPEn gick jag och åt frukost och sen tillbaka till dormen där jag gjorde mitt första quiz i mikroekonomi kursen och det gick bra tycker jag. Man har 3 försök på varje fråga, eller på varje avsnitt men har man fel så får man en ny fråga, fast med olika siffror bara. 7/12 klarade jag på första försöket och resten på nästa, det känns som ett okej första quiz, nu fattar jag ju hur det fungerar. Professorn räknar det bästa resultatet så jag fick 100%.

När jag hade gjort klart quizet tog jag en välförtjänt paus och kollade lite serier, jag har helt glömt bort hur bra första säsongen av Grey’s Anatomy var så jag kollade något avsnitt innan det var dags för lunch och sedan ENG 101. Tro det eller ej men jag deltog lite i diskussionen haha! Det sista som hände var att vi fick i läxa att läsa en text som vår lärare sa är svår… för människorna med engelska som modersmål… jag ska börja läsa den efter jag skrivit klart det här så om jag inte skriver på ett tag så kan jag ha hoppat ut ur fönstret och kommer inte komma tillbaka…

Innan träningen pratade jag lite med familjen, det är alltid lika mysigt att höra deras röster! Under träningen körde vi med coach Barron, vi började att spela fritt pick up men eftersom att det såg ganska stökigt ut så introducerade han 3 spel som vi kunde använda. Det kändes inte överdrivet bra men Sierra som satt på sidan sa att det var enorm skillnad från början av träningen till slutet, vilket känns bra, och coach Barron var optimistisk, också det väldigt bra! Han är en väldigt smart coach, han pratar inte för mycket utan säger det som behövs sägas och sen får vi spela, vilket jag gillar, han lugnade oss, fick oss att sänka tempot och fokusera på att göra rätt och läsa spelet. Jag går dock bara och väntar på att han ska få något vredesutbrott och börja skrika men förhoppningsvis dröjer det ett tag innan det händer! Sigi och KJ berättade att de hade typ 50 olika spel förra året så jag får lite panik men jag ska bara fokusera på att rita upp dom här spelen nu och lära mig dom så får vi se. Det var kul att känna av lite hur träningarna kan se ut senare när träningarna börjar på riktigt. Det är fortfarande bara 2 timmar basket i veckan som gäller och eftersom att vi körde i 1 och 20 idag så kommer vi köra 40 min imorn med coach Eddie. Sedan har vi pick up och lifting som vanligt.

Haha Tihana gick in i mitt och Blancas rum idag och sa ”Fanny you amaze me, this is so beautiful” om mitt rum och sen hittade hon min polaroid kamera och blev alldeles till sig. Hahah hon är så rolig, hon spenderade första veckan att bara skrika ut mitt namn på konstiga sätt lite när som helst, helt från ingenstans. Det blev lite irriterande mot slutet av veckan men men.

One thought on “Första träningen med Coach Barron

  1. Alltid lika roligt att prata med dig också, skönt att höra din röst❤!
    Och däremellan längtar jag efter nästa inlägg! Hoppas du inte hoppat ut genom fönstret och stuckit för jag ser framemot nästa och nästa inlägg!

    Puss Mom

    Gilla

Kommentera

