Idag har varit en väldigt lugn dag, vi vaknade vid 9, gick och åt frukost och sen gick jag och Blanca ner till Academic Center och pluggade fram till styrketräningen som började 13.30! Vi trodde att vi skulle springa men det blev lifting. Det som är jättebra för mig är att vi inte kör med tunga vikter utan fokuserar på bålstabilitet i alla rörelser vi gör. Eftersom att jag alltid kommer ha mer eller mindre problem med min rygg så är det här precis det jag behöver då vi motarbetar svanken, det är sjukt jobbigt men det kommer göra oss alla till mycket bättre basketspelare! I slutet av träningen höll vår styrkecoach, Coach Lynch, ett sjukt inspirerande snack om just varför vi inte lägger på hur mycket vikt som helst och om hur vi har alla möjligheter att vinna the conference i år! Efter det gick jag och Blanca till isbadet, det var mycket välbehövligt. Svullnaden i mitt knä har för övrigt gått ner så nu har jag två normala knän igen vilket känns väldigt skönt eftersom att det varken känns lika stabilt eller starkt när det svullnar upp, nu kan jag äntligen gå 100% mentalt också!

Efter träningen gick jag och åt och sen tillbaka till Academic Center igen, där satt jag och läste i typ två timmar. Det kändes som att mitt huvud skulle explodera, det krävs verkligen en omställning att plugga på engelska, jag måste anstränga mig så mycket mer och det tar längre tid. Så när jag äntligen gav upp var huvudet helt slut.

Efter middagen åkte jag och Isa till Target och köpte en massa saker, hon köpte inredningssaker för 120 dollar, helt sjukt! Jag köpte en ljusslinga till väggen och en liten kaktus. Det fanns små bokstäver med lampor också men såklart hade dom inget F.. jag ska åka tillbaka dit och köpa det sen för de var fett snygga! Jag ska verkligen tillbaka till Target och köpa mer saker haha! Nu känns rummet lite mer personligt måste jag säga, jag börjar trivas mer och mer.

Vi har föresten fått vår Microfridge, det är så najs! Jag köpte lite yoghurt, flingor, frukt och vatten till dormen för mellanmål vilket är najs när man inte orkar gå till någon dining hall för att bara äta något litet.

Imorgon är Labor Day vilket betyder att det varken är skola eller träning, så najs! Jag kommer dock tillbringa hela dagen till att plugga, måste läsa en massa kapitel till typ alla kurser och skriva en text till ENG 101. Jag ska även inviga tvättmaskinen, önska mig lycka till haha!

Här kommer en massa bilder på dormen (dom är inte jättebra kvalitet pga lysrörsbelysning..)

Kommentera

