Ååh idag var en av de bättre dagarna! För det första så överlevde jag första veckan av college och för det andra så tillbringade vi hela dagen på ett camp vid Green Lake. Det är Sigis host family (från high school) som äger ett litet område och varje år tillbringar de första helgen av september där, hela laget var inbjudna så vi åkte dit vid ca 10.

När vi kom fram hälsade vi på hela släkten och efter en stund gick vi till en strand nära intill, där badade vi, åkte på en ring efter en båt och solade. Det var så roligt, jag har aldrig åkt en sån ring förut och jag klarade mig ganska länge faktiskt men jag ramlade till slut av haha.

När vi varit på stranden ett tag gick vi tillbaka till campen där de började ställa fram mat,d det fanns sallad av olika slag, tortilla chips, korvgryta, korv med bröd, pasta med kyckling och ribbs, hur mycket som helst! Så gott, och familjen var så snäll! Det är kul att träffa folk runt om campus också och inte bara ungdomar, få se hur de lever runt om i samhället och så vidare.

Dom hade en pickleball plan så vi spelade en massa matcher, pickleball är som tennis fast med stora pingisracket och innebandyboll typ haha, lite svårt att förklara.. Det var väldigt roligt och mycket lättare än tennis, jag visste inte ens att det fanns något som hette pickleball men det är tydligen hyfsat stort här omkring.

Ungefär 18.30 åkte vi hem, och när jag kom tillbaka till dormen så slängde jag mig ner på sängen direkt, jag är helt slut! Jag hade egentligen behövt plugga idag men jag tror att jag ska gå till Academic Center imorn efter träningen och sitta där ett bra tag istället, när jag är piggare för jag tror ändå inte att jag kommer få in någonting i mitt huvud just nu.

Kommentera

