Jetlagen har äntligen släppt men jag är fortfarande hur trött som helst på kvällarna. Det är så mycket nytt och att plugga på engelska heeela tiden kräver mer koncentration från min sida!

Nu har skolan börjat på riktigt och jag har haft några föreläsningar. Jag gillar min buisness klass, det är väldigt mycket som är intressant, däremot English 101… Jag fattar ingenting haha. Vi har i två lektioner diskuterat om vad meningen ”The same force the vulture uses to seizes the ox is required for the ox to recieve the vulture” jag fattar ingenting och jag är dessutom den enda international student i klassen. Heja mig! KPE lektionerna är roliga, det är 1 föreläsning och 2 labbar, däremot är labbarna kl 8am så långt bort man kan komma på campus, det tar 20 min att gå dit.. det kommer bli kul i vinter!

Vi har tränat på som tusan i veckan och nu har även individuals börjat, två timmar i veckan tränar jag, Tihana och Naira med coach Eddie. Eftersom att det är så himla mycket träning och intensiteten är så mycket högre än vad jag har tränat med sedan operationen så börjar knät svälla upp, därför går jag runt med tejp och en sleeve och får dessutom isbehandling efter varje träning. Det gör inte ont eller så utan det sväller bara upp. Men Anyilynn, vår athletic trainer sa att hon trodde att det skulle bli mycket större än vad det är så det är väl något positivt!

I dag hade jag min kära KPE lektion, sen gick jag och åt frukost, sprang snabbt upp till dormen och bytte om för att sen gå till buisness lektionen och nu ska jag snart gå till min sista lektion för dagen som är psykologi. Min professor pratar så lugnt och långsamt att det får mig att somna så jag får kämpa i 50 min för att hålla mig vaken haha..

Här är föresten min adress om någon vill skicka nått nångång:

Fanny Wadling, Knox Hall, Room 240, University of Maine, Orono, ME 04469, USA

Nu måste jag springa till lektionen!

Kommentera

